Sahabat-sahabat ana...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم..الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين

11/08/2009

Senarai pemimpin yang paling perpengaruh di dunia

1) Ahmadinejad
Siapa lagi pemimpin dari Negara-negara Arab yang begitu berani & lantang menentang Barat kalau bukan Ahmadinejad. Memang dia bertubuh kecil,tapi kecil-kecil cili padi. Selepas dilantik sebagai presiden Iran buat pertama kali, anak kepada tukang besi ini telah dipandang rendah oleh musuh & orang ramai kerana fizikalnya itu.
Namun semua berubah apabila dia Berjaya menjadi salah satu pemimpin dunia yang paling ditakuti Barat & lebih-lebih lagi Israel yang selama ini bersembunyi di belakang Barat sebagai pengecut.
Beliau pernah menggelar Amerika & sekutunya di blok Barat sebagai penyangak,pembuli & samseng dunia.
Beliau juga pernah mengemparkan dunia apabila mengeluarkan kenyataan bahawa Israel akan dilenyapkan dari peta dunia.
Oleh kerana sikap Ahmadinejad yang begitu tegas dengan pendiriannya berhubung isu nuklear, Iran telah dikenakan sekatan ekonomi & teknologi oleh Barat. Tapi apa yang terjadi kepada Iran? Ya, tepat sekali, dengan kebijaksanaan Ahmadinejad yang mengunakan status Iran sebagai pengimport minyak kedua terbesar dunia, Iran terus mampu survive walau ditekan dari segenap penjuru.
Dalam masa yang sama,program nuklear Iran terus berjalan melalui hubungan eratnya dengan Russia & China, dua kuasa baru dunia.
Baru-baru ini, pilihan raya Presiden telah berlangsung di Iran. Keputusannya menyaksikan Ahmadinejad memenangi kerusi majoriti & secara automatik dilantik kembali sebagai
presiden bagi penggal yang kedua.
Namun, sejurus kemenangan itu,pihak pembangkang yang diketuai oleh Masoudi yang Pro-Barat memimpin tentangan secara besar-besaran terhadap keputusan pilihan raya itu. Rusuhan terburuk & terbesar dalam sejarah Iran sejak Zaman Revolusi Iran telah berlaku.
Ini juga mungkin kerja ‘tangan-tangan ghaib’ pihak Barat yang ingin mensabotaj
kemenangan Ahmadinejad itu. Pihak media barat pula terus menyajikan
Berita & maklumat yang negatif tentang cara Iran dalam menangani masalah itu. Biasalah Barat terutama Amerika , kaki sibuk!. Walaubagaimanapun, dengan campur tangan pemimpin tertinggi iran(supreme leader), Ayatollah Komeini, Ahamadinejad memenangi isu ini selepas pengiraan semula undi.
Sebelum itu , Amerika & Israel pernah menggertak akan menyerang & menghancurkan kemudahan nuklear Iran. Tapi sampai sekarang habuk pun tarak. Ini mungkin berkait dengan campur tangan Russia & China yang menyebelahi Iran.
Apa sebenarnya muslihat sebenar Barat & Israel tentang nuklear Iran? Walau bertujuan keamanan?.
Mereka sebenarnya nak hapus pengaruh Iran di Asia Barat seperti mana yang dilakukan terhadap Iraq sebelum ini disamping ingin menguasai kekayaan minyak Iran. Israel pula bimbang dengan ancaman Iran & pengaruh Iran di Negara-negara bersenpadan dengannya seperti Lubnan & Syria.Iran juga dikatakan telah membantu pihak pejuang Labenon, Hizbullah dalam siri peperangan dengan Israel yang menyaksikan Israel dimalukan sebegitu teruk hingga memaksa pemecatan Menteri Pertahanannya secara serta merta. Baru-baru ini Israel berjaya merampas kapal yang memuatkan senjata yang ingin dihantar kepada Hizbullah.
Hal ini dianggap jenayah perang bagi Israel tapi apabila Amerika sendiri yang menghantar berkapal-kapal senjata untuk Israel mengganyang Gaza tidak pula dianggap jenayah perang. Pelik tapi benar.Inilah bukti “Power” yang dimiliki oleh Iran.
Dan kini,tahun 2009,pihak Barat dilihat telah mengambil pendekatan berlembut terhadap Iran. Mungkin penat kot. Padan muka!




Siapakah pemimpin yang kedua paling berpengaruh di dunia? Ha, yang tu rahsia....tunggu....

2) Barack Hussein Obama


Tidak lagi menjadi pemimpin paling berpengaruh di dunia walau jadi presiden bagi negara 'polis Dunia'. Hal ini disebabkan bukan semua keputusan terletak dalam tangan Obama sepenuhnya. Semunya akan ditapis habis-habisan oleh pelbagai pihak termasuklah Senat negara Amerika dan paling menakutkan para pelobi Yahudi di AS. Di AS pilihan raya memerlukan calon yang bertanding melabur sehingga berjuta-juta dollar bagi menjayakan kempen politik masing-masing. Oleh itu, pelobi-pelobi politik yang kebanyakannya Yahudi sanggup menampung kos tersebut kerana mereka tahu apa yang bakal mereka perolehi jika calon mereka terpilih menjadi Presiden AS. YA! tepat sekali, mereka inginkan pengaruh mereka diterap sedalam-dalamnya pada corak pemerintahan AS. Agenda terpenting ialah bagi menjaga kepentingan negara Israel dan bangsa Yahudi di seluruh dunia. Buktinya, tak ada satu pun Presiden AS yang dapat bertahan lama dalam pemerintahan jika mereka tidak mengikut telunjuk pelobi-pelobi Yahudi ini. Obama sendiri telah diakui rakannya sebagai pro-Yahudi dalam satu buku yang aku baca. Sebagai contoh, ada desas desus yang mengatakan pembunuhan presiden ke-35 AS, John F.Kennedy pada 1963 adalah didalangi oleh Yahudi!. Mengapa? sebabnya Kennedy didakwa tidak sekepala dengan pihak Yahudi tapi lebih rapat dengan negara-negara Arab. Kesannya,beliau telah mati ditembak ketika berkunjung ke Dallas(Texas) pada tanggal 22 nov 1963. Dan paling menarik sampai sekarang pembunuhnya tidak dapat dikesan.
Rumusannya, Obama mungkin dilihat berkuasa tapi sekadar boneka. Sekarang pun Obama seolah-olah hanya bertindak sebagai ketua turus tentera. Mungkin Obama dilarang 'berkarya' dan 'mencorakkan' sendiri haluan politiknya kalau mahu selamat. Tidak lebih dari itu...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...