Sahabat-sahabat ana...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم..الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين

11/23/2009

kereta

Aku amat meminati hal-hal berkaitan teknologi. Bagi aku teknologi satu alat yang memberi kemudahan dan manfaat kepada manusia. Islam juga menggalakkan umatnya meneroka dan mengkaji alam ini sedalam mungkin bagi membolehkan manusia mencipta teknologi demi kemudahan dan kemakmuran sejagat. Salah satu cabang teknologi ialah kejuruteraan. Di sini saya ingin menyentuh hal berkaitan kejuruteraan automobil kerana aku juga meminati kereta. Kita lihat dari segi lakaran kongsep sesuatu produk kejuruteraan ini. Begitu cantik bagi aku... kalaulah aku yang melukisnya...














Cuba lihat lakaran kereta idaman aku di bawah ni. BMW X6. Sangat cantik. Sebab apa?
sebabnya mudah iaitu pengetahuan tentang teknologi seperti erodinamik,geseran,dan sains bahan telah membuatkan lakaran kereta ni begitu mempersonakan. Gabungan semua teknologi-teknologi tersebut telah membentuk lakaran ini menjadi cukup indah.Samalah juga seperti lakaran-lakaran sebelum ini.



hasilnya:

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...