Sahabat-sahabat ana...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم..الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين

11/23/2009

Imaginasi Ekstrem

Sejak kecil lagi aku memang gilakan barang-barang permainan. Aku masih ingat aku rela kumpul duit semata-mata ingin membeli permainan idaman aku sewaktu kecil. Aku juga pernah berpakat duit dengan adik lelakiku untuk membeli permainan yang agak mahal. Apabila sampai ke kedai permainan atau ruang permainan di supermarket, aku dan adikku akan rambang mata seperti berada di alam lain, jauh meninggalkan alam realiti. Kami pernah sama-sama melabur untuk membeli sebuah kereta kawalan jauh yang berharga RM70 dengan menggunakan duit raya yang dikumpul. Namun semua pelaburan itu tidak berbaloi bagi kami. Tidak sampai sehari kami bermain, kerosakan telah menimpa aset permainan yang paling mahal pernah kami ada itu. Namun sekarang aku tidak lagi berpeluang untuk membeli barang permainan kerana ketiadaan masa. Namun kini aku memandang satu permainan dari sudut seni dan teknologi. Sebagai seorang peminat anime Gundam, aku sangat mengagumi model-model robot dalam siri animasi itu. Aku kagum dengan pereka robot-robot tersebut yang begitu kreatif dalam mencipta robot yang kompleks dan canggih. Mereka memang dilahirkan kreatif. Berikut adalah antara model-model robot Gundam yang canggih.
sekali pandang macam besi buruk kan? Tapi memang cantik kerja modified model ni. Robot ini nampak lebih kompleks dengan lubang-lubang yang menjadikan mecha(model aksi) ini lebih cun dari yang asal.




Mecha ni telah dicantikkan dengan semburan cat yang menampakkanya lebih real. Kesan khas kotoran ini turut menggambarkan robot ini baru selesai bertempur. Beautiful...






























Bahu mecha ini yang kelihatan besar menyer
lahkan lagi kesegakan robot ini.










Zaku, biasanya mempunyai satu 'mata' dan dilengkapi dengan senjata mesin gun.


























Model exia ini kelihatan ringkas tanpa kelengkapan bertempur yang sempurna. Namun model ini kemas kerana aksi menghayun pedang yang menarik.
Badannya yang berkilat dilihat seolah-olah diperbuat dari besi.




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...