Sahabat-sahabat ana...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته بسم الله الرحمن الرحيم..الحمدلله رب العالمين، والصلاة والسلام على أشرف المرسلين، وعلى اله وصحبه أجمعين

7/19/2010

TARANIS - Pesawat Halimunan Tanpa Pemandu

Dah lama tak menulis tentang tentera. Jadi kali ini ana akan menceritakan satu lagi teknologi canggih yang bakal disaksikan dunia yang fana ini. Merupakan buah tangan dari sebuah syarikat gergasi berpengkalan di Britain, BAE System.

BAE System telah mendedahkan bahawa mereka berjaya membina satu pesawat tanpa pemandu yang digelar TARANIS.

Antara maklumat mengenai pesawat canggih ini adalah:


1) Berharga $214 juta USD (lebih kurang RM642 Juta 'sahaja')

2) M
empunyai ciri-ciri halimunan (stealth Unmanned Combat Air Vehicle (UCAV) ) yang menghalangnya dari dikesan radar permukaan 'musuh' (selalunya Britain yang menjadi musuh kan?).

3)
Mampu mengangkut senjata (bom atau misil) dan mampu memusnahkan sasaran di benua-benua lain.

4) Mula dibangunkan sejak Disember 2006


5) Dijangka akan memulakan penerbangan ujian pada 2011

Akhir kata, secanggih mana pun teknologi yang dimiliki sesebuah negara. Semuanya bergantung bagaimanakah negara itu memanfaatkannya. Jangan salah guna teknologi yang ada dengan menyerang negara lain. Sia-sia negara maju tapi sikap at bottom of the ground...

Bagi negara-negara islam plak, jangan tunggu sampai kena serang. Jangan tengok je mereka majukan tentera mereka. Mereka ni takde keje lain, selagi ada negara terutamanya negara Islam yang tak ikut telunjuk mereka, negara tu akan jadi abu macam Afganistan dan Iraq. Biasalah, samseng dunia la katakan.


Jadi ayuh kita bangunkan negara kita berlandaskan ajaran Islam yang sebenar. Buangkan unsur-unsur SEKULAR yang masih lagi menebal dalam pentadbiran negara-negara ISlam termasuklah MALAYSIA.


Bagi pemimpin-pemimpin yang masih lagi berdegil mempertahankan undang-undang sekular, singkirkan je mereka dari pentadbiran. Usah mendukung biawak hidup. Lantiklah pemimpin yang benar-benar layak membina semula Khilafah yang tumbang pada tahun 1924 yang lampau.
Semuanya terletak di tangan kita.

Dengan bantuan ALLAH, insyaallah semuanya akan menjadi kenyataan....
Wallahu'allam..














Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...